מערכות אזעקה לבית

מערכת אזעקה ביתית

ויסוניק

אזעקה לבית

  • האם ניתן להתקין מערכת אזעקה בבית קיים?

  • מה ההבדל בין מערכת קווית לאלחוטית?

  • היכן יש למקם גלאים?

  • מתי יש לבצע הכנות?

  • מה עוד ניתן לשלב עם מערכת האזעקה?

  • איך לבחור מתקין  אזעקות מקצועי ?

למה צריך מערכת אזעקה ביתית ?
על פי נתוני משטרת ישראל, בממוצע בכל עשרים דקות נפרץ בית בישראל.
רוב הפריצות לבתים הינן "פריצות מזדמנות" כאלו שלא תוכננו מראש אלה בוצעו ע"י אדם שהסתובב ברחוב או בשכונה וחיפש בית או עסק על מנת לבצע פריצה וגניבת טובין זמינים: תכשיטים, טאבלטים וסלולאריים, דרכונים כסף מזומן וכד'. היות והגנב לא יודע מתי יחזרו בני הבית האירוע כולו מתבצע במהירות כשהפורץ משאיר אחריו הרס רב ואף וונדליזם במקרה והגנב לא בא על סיפוקו.
חמור מכך: משיחות עם לקוחות שפנו אלינו לצורך התקנת מערכת בעקבות פריצה לביתם אנו למדים שחלק גדול מהפריצות בוצעו בזמן שבני הבית שהו בבית, בשעות הערב המוקדמות והלילה.

ניסיוננו הרב מלמד שניתן למנוע את רוב הפריצות המזדמנות ע"י שימוש באמצעי הרתעה בסיסיים:
השארת אור או רדיו פועל בבית, הארת החצר בלילה, התקנת מצלמות אבטחה, קישור מערכת האינטרקום לסלולר וכמובן התקנה והפעלה של מערכת אזעקה בשעות היום והלילה – גם כאשר אנחנו או ילדינו בבית.

האם ניתן להתקין מערכת אזעקה בבית קיים?
מגוון מערכות המיגון הקיימות בשוק מאפשר התקנת מערכת אזעקה איכותית ואמינה כמעט בכל מקום.
בבתים חדשים מומלץ לבצע הכנות של צנרת ולהתקין מערכת אזעקה קווית ובבתים קיימים ההמלצה היא להתקין מערכת אלחוטית.
חשוב לבחור במערכת אזעקה שמיוצרת על ידי חברה מוכרת וותיקה ובגלאים שהוכיחו את אמינותם לאורך שנים אצל מספר לקוחות רב.
התקנת מערכת אזעקה חסרת שם או התקנה ע"י מתקין לא מנוסה עלולים להביא לריבוי אזעקות שווא, דבר שבסופו של דבר גורם ללקוח לוותר על הפעלת האזעקה בגלל המטרד שנגרם לו או לשכנים, או גרוע מכך לגרום ללקוח לעגמת נפש כשיגלה שמערכת האזעקה אינה אפקטיבית ואינה מגינה עליו במקרה אמת.
מערכת אזעקה אמינה מתוכננת להחזיק שנים רבות ולכן מומלץ להשקיע מעט יותר ולבחור במערכת אמינה.

מה ההבדל בין מערכת קווית לאלחוטית?
בעבר, מבחר האביזרים למערכות האזעקה האלחוטית היה מצומצם וחיי הסוללות של האביזרים היו קצרים אולם כיום קיים מגוון גדול של אביזרי פנים וחוץ למערכות האלחוטיות וסוללות הגלאים מחזיקות מספר שנים, בנוסף לכך ברוב המערכות האלחוטיות ניתנת התראה מספקת לפני שהסוללה נגמרת כך שניתן להחליף את הסוללות במן שנוח לנו.
ההבדל העיקרי כיום בין המערכות הקוויות לאלחוטיות הוא במחיר האביזרים, הגלאים האלחוטיים יקרים יותר מהגלאים הקוויים אבל מצד שני, בבתים חדשים מצאנו שלא פעם עלות ההכנה גבוהה יותר מהפרש המחיר. ניתן כמובן לשלב מערכת אזעקה קווית ואביזרים אלחוטיים, השילוב נעשה בעזרת מתאם אלחוטי שמורכב ברכזת הקווית ומאפשר הוספת אביזרים אלחוטיים כגון גלאים, שלטים וכד'
שילוב אביזרים אלחוטיים ברכזת קווית מאפשר שימוש ביתרונות הרכזת הקווית (קיבורדים כותבים, גלאי פנים זולים) יחד עם יתרונות האלחוטי (שלטי נוחות, אין צורך בהכנות וכד') ובכך ליהנות ממערכת מתקדמת ונוחה יותר.
חשוב כמובן להקפיד על התקנת מערכת איכותית ואמינה, כזו ששומרת על קשר רציף עם הגלאים גם בזמן שהמערכת מנוטרלת ומונעת שיבושים או הפרעות תקשורת.

היכן יש למקם גלאים?
מיקום הגלאים קריטי לאמינות ואיכות המערכת, חשוב להתייעץ עם מתקין מנוסה שמכיר את תכונות האביזרים, היתרונות והחסרונות וידע למקם ולכייל את הגלאים בצורה טובה על מנת שיתנו כיסוי מלא וימנעו מהפעלות שווא שעלולות להיגרם עקב שינויי טמפרטורה, קרני שמש, רוח או אביזרים זזים,
אנו מאמינים שהכיסוי הטוב ביותר ניתן כאשר הגלאים נמצאים מחוץ לבית ומגנים על הפתחים שלנו לפני שמתבצעת פריצה או נזק אבל יחד עם זאת, אנו ממליצים למקם מספר גלאים פנימיים שיתנו לנו התראת אמת כאשר מישהו חדר לבית (קורה לא פעם שגנב מתקרב לחלון ובורח כאשר מערכת האזעקה מופעלת ולכן חשוב שנוכל לקבל דיווח האם הגילוי נעשה מחוץ לבית או בתוך הבית)

מתי יש לבצע הכנות?
כאשר אנו בונים או משפצים בית, חשוב שנפנה לבעל מקצוע שיסמן עבורנו את מיקומי הגלאים על תוכניות הבית עוד לפני שלב היציקות וזאת בכדי שניתן יהיה למקם את הצנרת במקום המתאים ולהימנע מחציבות מיותרות בעמודים או קירות תומכים.
בשלב החציבות יש להזמין את המתקין לבצע בדיקה שכל ההכנות בוצעו במקום המדויק
את השחלת הכבלים מומלץ לבצע לפני שלב הטיח בכדי להימנע מצינור פגום או סתום שיחייב פציעה של הטיח ואת ההתקנה נבצע כאשר הבית עבר צביעה ראשונה ויש חיבור חשמל וטלפון.

מה עוד ניתן לשלב עם מערכת האזעקה?
היות ומערכת האזעקה עובדת 24 שעות ביממה-גם כשאינה דרוכה מומלץ לשלב בנוסף לגלאי האזעקה גם גלאי בטיחות או נוחות שיתנו לנו התרעה על תקלות שקורות בבית לדוגמא: גלאי הצפה שיתריע כאשר יש צינוק קרוע ממכונת הכביסה או המדיח, גלאי גז שיתריע על דליפה, גלאי עשן וכדומה.
בנוסף ניתן לקשר את מערכת האזעקה לבקרת התריסים לצורך הורדה יזומה של כל התריסים כאשר אנו יוצאים מהבית, להגברת ההרתעה בעת גילוי תנועה מחוץ לבית ניתן לקשר את מערכת האזעקה לתאורת החוץ ואפילו למערכת הממטרות או לכל מערכת אחרת שעולה על דעתכם.

אביזרים נוספים שיכולים להקל עלינו הם שלטים אלחוטיים לשימוש קשישים או ילדים
כרטיס שליחת הודעת טקסט שיודיע לנו בדיוק היכן הייתה האזעקה או ידווח כשילדינו חזרו הבית מבית הספר
אפליקציה לשליטה על מערכת האזעקה מהסמארטפון ועוד.

לסיכום:
מערכת האזעקה נועדה להרתעה והגנה, חשוב להפקיד את ביצוע העבודה בידי איש מקצוע אמין ומנוסה בכדי לקבל מערכת אמינה לאורך שנים.

אנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר ולקבל ייעוץ והצעת מחיר בבית הלקוח בחינם !

03-9506970 – מייל : INFO@K-USMART.COM

כניסה לאתר הבית

חוות דעת מקצועית על סוגי המוצרים

סיקור מערכת אזעקה פימא

סיקור מערכת אזעקה פרדוקס

סיקור מערכת אזעקה ריסקו

סיקור מערכת אזעקה ויסוניק

אודות יו סמארט - הבחירה החכמה שלך

מערכות אבטחה ומערכות תקשורת בית חכם אזעקות אבטחה מצלמות אבטחה אינטרקום

פורסם ב-30/07/2014,ב-אזעקות, מערכות אזעקה ביתיות, מערכת אזעקה לבית פרטי, מערכת אזעקה לעסק. סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

כתיבת תגובה